Wednesday, May 18, 2011

DoKToR PhOBiA......

Assalamualaikum... Tgk tajuk kat atas 2 apa agaknya tanggapan korg??haha.doktor yg takut??doktor 2 takut apa yee???xkan doktor takut ngn pesakitnya kan??2 memang xleh jadi doktor la 2,huhu Jarang2 doktor takut ngn pesakitnya, pesakit yg takut doktor ada la,,nak tau sape 2???saya la sape lg??haha,,apa nak jadi la kan,,jmpa doktor pun takut, bkan doktor 2 buat apa2 pun kat hang,,aishhh.. 

Haa..ni yg nak citer, pagi td saya pergi ke klinik pergigian Hiliran untuk check up gigi ku yg cumil ni, tu pun sebenarnya sbb mak yg suruh,,kalau x, takkan pergi jawabnya. Sebelum2 ni, memang la gigi ku ini terasa kesengalannya ckit, tapi buat2 xtau jer, bla bagi tau jer kat mak apa lagi??pergi klinik sekarang!!!!!!haha..xdela mak suh pergi terus kan,,kui3x.

Dari perjalanan untuk ke klinik lagi, dah berdebar dup dap dup dap, takut apa aku pun xtau, yg aku tau xnak masuk jmpa doktor jer, haha, bila kat klinik plak, apa lg kan?makin menjadi jadi la takutnya, tapi muka steady and cool jer (cover la katakan), tapi tangan ngn kaki sejuk mengalahkan salji di kutub selatan,kuang3x.. Nombor giliran aku td ialah 32, kebetulan xramai orang kat klinik, mse bru jer lepas amk no giliran, no yang tertera kat depan 2 ialah no 27,alamak!!! dekat la jgk ngn giliran aku, xper2, cover dpan mak, duduk ngn tenang jer,,haha.akhirnya sampai la jgak giliran aku, apa lagi aku masuk dgn hati yg macam elektrik mengalir dah. Kat dalam 2, nurse suh pegi kat bilik no 2, fuh!!nasib baik doktor perempuan, hilang ckit takut aku, haha.

Tengah duk baring 2, xtaw la aku mnda yg doktor tu cakap,yg aku tau pas dye cek satu persatu gigi aku 2 ada la dye duk sebut sound la, apa la, hmm, biar la apa dye nak cakap, yg penting aku xsakit pape, dalam hati aku, ni ke perkataan yg digunakan oleh doktor gigi???nmpak macam senang jer care dye cek gigi aku, boleh pulak berkhayal nak jadi dental lak kan..hahaha, macam2 la aku ni..'ok, gigi adik xde pape,sume ok'.Dengan tercengang aku ty doktor 2, 'abis 2 gigi bahagian kanan yg sengal 2 xde pape??doktor 2 cakap gigi aku sengal sebab gusi aku turun ckit, kalau mnum sejuk mmg terasa la sengal, kalau nak elakkan drp sengal 2, sapu ubat gigi kat gusi tiap2 malam, ala macam iklan dalam tv tu..'pas 2 nnt adik dtg cek gigi 6 bulan skali yer'..

Jeng3x..aku kluar dgn muka senang hatinya kerana aku xpyh nk tmpal2 gigi ker, nak cabut ker, huhu, gerun aku bab2 nak wat ala2 operation ni..mak kat luar lg la tercengang..'aik, skejapnya??'hehe, yela mak, doktor cakap gigi kakak ni sihat walafiat..^__^ haa kan mak dh kte xde pape, takut lagi ker nk jmpa doktor lpas ni????~_^

Pasni aku xnak takut2 dah, pergi jer jmpa doktor mana2 pun, kalau doktor 2 buat something yg menyakitkan kita, jerit jer biar dye terkejut ckit,ahakks..ntah lpas ni dapat keberanian tak, insyaAllah dpt, mind set kna setting xtakut, baru la xtakut, yakin bahawa Allah sentiasa ada bersama kita, bila perasaan takut 2 menjelma, cepat2 ingat Allah...zikrullah sentiasa INSYAALLAH..:)

Gigi saya sihat dan kuat!!!^__^


2 comments:

JoM CeLoTeH Di Cni..:)